Hoe maak je een goede sales page? 4 cruciale tips

Appec hoe maak je een goede sales page

Een sales page is een pagina die specifiek is ontworpen om te converteren. Als je een webshop beheert kan dit bijvoorbeeld een productpagina zijn. Als je een dienst aanbiedt, is het de pagina waar leads een offerte kunnen aanvragen. Kortom, ongeacht wat voor bedrijf je hebt is het relevant om een goede sales page op te zetten voor een hoge conversieratio. We geven je in dit artikel een paar tips die je direct kunt toepassen. Met deze tips kun je effectiever online verkopen.

 

1. De knop met de oplossing

Wanneer mensen het internet afstruinen, zijn ze vaak op zoek naar een oplossing voor iets. Jouw websitebezoekers hebben geen tijd om de hele dag op de website rond te kijken naar wat je allemaal aanbiedt. Ze hebben een probleem dat opgelost moet worden, en ze zijn op de een of andere manier op jouw website uitgekomen.

Nu ze eenmaal op jouw website zijn, is het belangrijk dat ze hun probleem zo snel mogelijk kunnen oplossen. Laat ze niet te lang zoeken, anders zijn ze weer door naar de volgende website.

Je maakt ze duidelijk wat ze moeten doen door een duidelijke volgende stap aan te bieden. Dit is vaak een knop waar ze op moeten drukken om verder te gaan. Dit kan bijvoorbeeld een knop zijn met de tekst ‘plaats in winkelmand’ of ‘vraag offerte aan’. Het zal je misschien zijn opgevallen dat de teksten in de actieve vorm staan. Dit stimuleert actie, en werkt dus beter dan bijvoorbeeld ‘bestellen’ of ‘offerte aanvragen’.

Zorg ervoor dat deze knop op een zichtbare locatie staat, en dat er zo min mogelijk afleiding is waardoor de klant zich kan bedenken. Als voorbeeld kun je de website van Netflix bekijken. Het is vrij duidelijk wat ze van je willen wanneer je op hun website belandt.

 

2. Is dit voor mij bedoeld?

Het is voor de klant belangrijk dat die zich aangesproken voelt door jouw boodschap. Zo niet, dan gaat de klant door naar een andere website. Daarom moet het voor de klant meteen duidelijk worden dat dit hét product of dé dienst is waar die naar op zoek is.

Hiervoor kan het belangrijk zijn om in gesprek te gaan met de doelgroep en te kijken naar wat zij belangrijk vinden voordat ze een beslissing nemen.

 

3. Veelgestelde vragen

Websitebezoekers komen met veel vragen te staan wanneer ze overwegen om iets te bestellen. Hoe onduidelijker het voor ze is, hoe minder geneigd ze zijn om zaken met je te doen. Wees dus erg specifiek over wat ze kunnen verwachten. Mocht jou opvallen dat er bepaalde vragen zijn die steeds terugkeren, kan dat een indicatie zijn dat dat belangrijke informatie is voor jouw klanten.

Je kunt deze onzekerheden wegnemen door een gedeelte te plaatsen met veelgestelde vragen. Het voordeel hiervan is tweevoudig: het zorgt voor minder mailtjes van twijfelende klanten, waardoor je minder klantenservice hoeft te doen, en daarnaast zorgt het voor een hogere conversie. Zorg er wel voor dat de meest essentiële informatie ‘hogerop’ de pagina staat uitgelicht. Veelgestelde vragen zijn meer bedoeld voor overige procesmatige details.

 

4. Social proof

Testimonials, reviews, keurmerken, statistieken, social media-cijfers: dit zijn allemaal voorbeelden van social proof. Om het vertrouwen van websitebezoekers te winnen, is het belangrijk dat ze weten dat ook anderen jouw bedrijf vertrouwen. Mensen nemen namelijk liever deel aan iets dat al bekend en vertrouwd is, dan aan iets dat nog nieuw en onbekend is.

Hoe meer je jouw bezoekers laat zien dat ook anderen tevreden zijn met de zaken die ze met jou hebben gedaan, hoe minder twijfels jouw bezoekers hebben. Licht alle cijfers, sterretjes en complimenten dus duidelijk uit op jouw sales page.

background triangle background triangle background triangle background triangle background triangle background triangle