Laagdrempelig een dierenarts spreken op afstand, met mogelijkheden om afspraken in te plannen.
Laagdrempelig een dierenarts spreken op afstand: dat is het objectief van VETTS. Er zijn veel aanvullende functies ingebouwd om er een compleet communicatieplatform van te maken.
Cliënten kunnen via de app videobellen met een dierenarts, chatten, afspraken inplannen. Ook kunnen ze via de app een betaald abonnement afsluiten. Volgens de regels van zowel Google als Apple verloopt dit niet via IAP maar via directe bank-betalingen.
We hebben naast iDEAL ook de CreditCard en PayPal integraties toegevoegd om het zo compleet mogelijk te maken voor de gebruikers.
Qua design heeft de app een professionele uitstraling en qua user experience is de app erg makkelijk te gebruiken. Cliënten kunnen dus op een gebruiksvriendelijke manier contact opnemen met hun dierenarts en snel geholpen worden.
De app is zowel voor iOS als voor Android gebouwd. De app werkt dus zowel op iPhones als op Android-telefoons op de meest optimale manier voor het platform.
In de app zijn verschillende spelelementen geïmplementeerd. Gebruikers kunnen spellen spelen, power-ups winnen, statistieken bijhouden/vergelijken en prijzen winnen.
Wij bouwen voor al onze native apps een web-based Content Management Systeem waarin de app op de achterground beheerd kan worden. Hier kunnen tevens verscheidene rapportages worden uitgedraaid.
Voor de app was het belangrijk dat de communicatie met de dierenarts makkelijk is op te zetten.
Er is veel aandacht besteed aan het soepel laten verlopen van alle communicatiekanalen, en ook het personaliseren van (geautomatiseerde) pushnotificaties.
Cliënten die hulp nodig hebben voor hun huisdieren hebben al genoeg zorgen. We hebben een gebruiksvriendelijke planner ingebouwd waarmee cliënten gemakkelijk een afspraak kunnen inplannen met hun dierenarts.
In vier gemakkelijke stappen heeft de gebruiker een afspraak ingepland, met voor akkoord nog een kort overzicht van de gemaakte afspraak.
Daarnaast kan de planner via het CMS gemakkelijk een dierenarts inroosteren per dag. Alles in zowel de app als het CMS is uitgedacht met UX hoog in het vaandel.
“Ik werk inmiddels al een aantal jaar intensief samen met Jasper voor de ontwikkeling van de VETTS-app, en ik kan met zekerheid zeggen dat het een fantastische ervaring is. Jasper is niet alleen getalenteerd, maar ook enorm meedenkend, van het allereerste ontwerp tot het uiteindelijke eindproduct.”
– Ted van Rulo (business development, VETTS)
App-gebruikers kunnen altijd in één oogopslag zien wat de status is van geplande en afgeronde afspraken. Ook hier hebben we geautomatiseerde pushberichten ter herinnering geïmplementeerd.
Aan de kant van de dierenartsen is er ook een duidelijk rooster-overzicht waar direct duidelijk is welke afspraken er per dag(deel) gepland staan. Ook dit is allemaal via het CMS weer inzichtelijk en beheerbaar aan de achterkant.
We hebben een geautomatiseerd follow-up systeem ingebouwd waarmee we altijd voor aftercare zorgen na een afgerond consult. Op deze manier weten we zeker dat een huisdierouder zich niet verloren voelt en ronden we alle consults volledig en correct af.
Waar nodig kan er altijd gemakkelijk een nieuwe afspraak worden ingepland, dit hebben we op een intuitieve ingebouwd in het follow-up proces.
Bij Appec hebben we jarenlange ervaring in het bouwen van apps voor iOS en Android, web apps en websites op maat.
Prik meteen een datum vast voor een vrijblijvend consultatiegesprek via de knop hieronder of bel ons meteen om de mogelijkheden te bespreken.